Re: Soekris som router og DHCP server

From: Kristen Nielsen (none@krn--krn.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 14 Jan 2007 - 17:57:55 CET

Date: Sun, 14 Jan 2007 17:57:55 +0100
From: Kristen Nielsen <none@krn--krn.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Soekris som router og DHCP server

Hej Jakob.

Jakob Kjøller wrote:

> Jeg fandet du af at det var mig som var en spasser, jeg havde angivet
> min 2003 (denne skal dø) servers ip som navne server i dhcpd.conf, da
> den køre dns lige nu.
>
> Jeg ændrede til min isp's dns'er så kunne jeg komme på ineternettet.
>
> Jeg kan dog stadig pinge ind i netværket, men det må jo være min
> nuværende opsætning (192.168.15.0) som er synderen?!

Som jeg forstår det, sidder du på soekris maskinen og kan pinge til dit
netværk, og undrer dig over at du ikke blokeres af din NAT. Hvis det er
det setup du har, er det er helt normalt og skal være sådan.
Jet antager at du anvender NAT. NAT (natd) sidder imellem dit isp
interface og ip stakken på soekrissen.
Dvs hvis du skal teste dette skal du gøre det helt ude fra internettet
førend du kommer igennem NAT delen.

Jeg håber dette kan bruges.

vh Kristen