Re: jails og flere netenheder

From: Flemming Jacobsen (none@fj--batmule.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 12 Jan 2007 - 10:17:29 CET

Date: Fri, 12 Jan 2007 10:17:29 +0100
From: Flemming Jacobsen <none@fj--batmule.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: jails og flere netenheder

Michael Rasmussen wrote:

> Netop. For services vendt mod internettet betyder deling af et netkort
> næppe det store - hvor mange har 100 Mb forbindelse? Men skal et af
> jailene fungerer som filserver eller printserver, er det vel klart en
> fordel, om det har et dedikeret netkort?

Ja. Du skal selvfølgelig sørge for at nettilslutning(-erne)
opfylder de trafikbehov boksen har.

> Det var noget i den stil, jeg havde forestillet mig, dog ville jeg også
> gerne have kunnet dedikere et jail til firewall - lidt paranoidt:-)

Well, et jail er alligevel prisgivet root på hovedmaskinen ...

        Hyg'
        Flemming

--
Flemming Jacobsen                                  Email: fj@batmule.dk
   ---===   If speed kills, Windows users may live forever.   ===---