Re: Fatal error: Call to undefined function: imagettfbbox()

From: Lars Bonnesen (none@lars.bonnesen--gmail.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 07 Jan 2007 - 18:45:44 CET

Date: Sun, 7 Jan 2007 18:45:44 +0100
From: "Lars Bonnesen" <none@lars.bonnesen--gmail.com.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Fatal error: Call to undefined function: imagettfbbox()

On 1/6/07, Tonni Aagesen <none@tonni--cazoo.dk.lh.bsd-dk.dk> wrote:

> Har du husket at vende apache efter rekompilering af PHP ?

Jojo, den er vendt engang - jeg er også kommet en del længere nu. Nu
virker div. php extentions osv langt om længe. Så vidt jeg kan se
mangler jeg kun nu at installere ImageMagick - eller det vil sige få
det til at virke, for det er installeret, men tilsyneladende vil Typo3
ikke køre med den version, som ligger i OpenBSD's ports. For en gang
skyld er disse ports for nye. (-;

Der ligger en rpm på Typo3's side, som jeg har downloaded, og jo har
så nu slået Linux emulering til. Nu siger den, at den mangler en masse
dependencies, selvom de tilsyneladende er at finde... i hvert fald de
fleste.

Men Typo3 vil stadig ikke acceptere ImageMagick - jeg tænker på, om
der har noget at gøre med at apache er CHROOTed. Men jeg har kopieret
de nødvendige filer til en mappe under /var/www/users, som "www" har
adgang til, men det virker stadig ikke...

Vh, Lars