IBM ServeRAID diskstatus.

From: Dennis Pedersen (none@dennis--bifrostdata.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 07 Jan 2007 - 17:09:05 CET

To: bsd-dk@bsd-dk.dk
From: Dennis Pedersen <none@dennis--bifrostdata.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: IBM ServeRAID diskstatus.
Date: Sun, 7 Jan 2007 17:09:05 +0100

Jeg har en Netfinity 5600 med en ServeRAID 4L controller. Jeg har
ingen problemer med at få FreeBSD 6.1 til at køre på den, men er
meget interesseret i om det kan lade sig gøre at aflæse status på
RAID'en. Jeg har googlet mig frem til, at den medfølgende software
ipssend ikke er (og bliver) porteret til FreeBSD. Har forsøgt at
emulere linux-versionen, men det virkede (som forventet) ikke.

Er der nogen der ved hvordan jeg får at vide om en disk i RAID'en
fejler eller en idé til en fremgangsmåde? Har set at nogle ville
forsøge sig med ioctl() men er ips driveren i det hele taget i stand
til at hente disse informationer fra controlleren?

Det eneste jeg skal bruge en en enkelt lille bit der fortæller mig om
jeg bør kigge på SCSI-diskenes lysdioder ...

---
Dennis Pedersen
LIAB ApS