Permanent arp entry

From: Wabsie Eisbaw (none@wabsie--gmail.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 07 Jan 2007 - 14:00:16 CET

Date: Sun, 7 Jan 2007 14:00:16 +0100
From: "Wabsie Eisbaw" <none@wabsie--gmail.com.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Permanent arp entry

Hej!
Jeg har noget samba share mountet fra noget NAS til en FreeBSD 6.1.
Det skulle gerne gå lidt hurtigt, dataoverførslen mellem de to, så
jeg tilføjer statisk ARP entry for NAS'en på FreeBSD for at undgå at
trafikken lige slår et smut omkring bebyggelsens HSRP-router (som
har storhedsvanvid: Svarer på alle ARP req's med sin egen MAC
for den efterspurgte IP).

-Meen: Den entry jeg laver forsvinder efter et stykke tid (~20-30 min),
så jeg er nødt til hele tiden at tilføje den igen.

Hvordan kan entryen gøres mere permanent?

--
/* mvh. Mark R.
FreeBSD er nice!(1) */