varnish og vhost'ede sites ?

From: Jonathan Fromer (none@jf--daimi.au.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 23 Feb 2007 - 11:06:14 CET

Date: Fri, 23 Feb 2007 11:06:14 +0100
From: Jonathan Fromer <none@jf--daimi.au.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: varnish og vhost'ede sites ?

Hej,

Jeg har leget lidt med varnish (ver. 1.0.2), men har lidt problemer med
at få 'rewrite' til at virke.

Det jeg ønsker at bruge rewrite til er at omskrive request's af f.eks.
foo.example.org til bar.example.org.

PHK har et eksempel (http://surl.dk/29l/ , slide 11):

 if (req.url.host ~ "cnn.no$") {
        rewrite req.url.host ___cnn.no___ ___vg.no___;
 }

Det virker dog ikke. For det første fordi der tilsyneladende ikke
findes en 'req.url.host' variabel. For det andet fordi syntaksen er
forkert. Et hurtigt kig i vcc_compile.c afslører at 'rewrite' skal
efterfølges af to tekststrenge. En konstruktion som f.eks:

        rewrite "foo.example.org" "bar.example.org"

bliver også accepteret af varnishd som valid VCL. Tilgengæld går det
galt når den oversatte VCL bliver udført og varnishd dør.

Er der nogen der har haft held til at bruge 'rewrite' ?

Eller har en anden ide til at opnå noget tilsvarende ?

Mvh.

--
	Jonathan