Re: SV: FreeBSD med flere ip-adresser og pf.

From: Laust S. Jespersen (none@L--ust.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 23 Feb 2007 - 10:20:31 CET

Subject: Re: SV: FreeBSD med flere ip-adresser og pf.
From: "Laust S. Jespersen" <none@L--ust.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Date: Fri, 23 Feb 2007 10:20:31 +0100

On Fri, 2007-02-23 at 10:15 +0100, Morten Kristensen wrote:
> Dog ikke, jeg har en TDC erhvervs linje.
>
> Det sker når jeg går ind på en hjemmeside, så står der en adresse, opdatere
> jeg siden, kommer der en anden.
>
> Kan det være noget i det pf script jeg har lavet?
> Hvis det er det, hvad skal man så have med, for at undgå det?

Du skal ikke lave pool nat.
Dvs du skal bruge éen adresse udadtil at lave nat med, for en given
maskine.

noget i stil med:
nat on $ext_if1 from $internalnet to any -> { xx.xx.xx.xx } \
static-port

(det skal være éen linie) hvor xx.xx.xx.xx er din yderside ip.

Det ville hjælpe meget at se hvad for nogle regler du har lavet.. :)

--
Med venlig hilsen / Best Regards
Laust Jespersen