RE: kernel log messages

From: axel.kellermann@risoe.dk
Date: Thu 22 Feb 2007 - 15:22:18 CET

Date: Thu, 22 Feb 2007 15:22:18 +0100
From: axel.kellermann@risoe.dk
Subject: RE: kernel log messages
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

> Det kan også være trådløse maskiner der skifter mellem accesspunkter/extenderenheder

Trådløse enheder skifter ikke MAC-adresse, fordi de roamer mellem
forskellige AP'er.

Selv hvis der måtte være nogle AP'er, der går ind og kører ARP på vejne
af sine klienter (f.eks. til en eller anden form for mobilitet), er det
næppe forklaringen her, da MAC-adresserne tilhører udstyr fra
forskellige leverandører (hhv. Ferran Scientific og Snom).

--
Jens

Jeg har i en periode haft en extender i mit hjem - den forårsagede at min kones PC - ifølge min BSD-boks hele tiden skiftede mellem de to MAC-adresser.

Jeg kan ikke give anden forklaring at det var fordi den pendlede mellem de to access-steder. Eller har du en bedre forklaring?

Jeg har ikke extenderen mere, da det gav en dårligere båndbredde.

Axel