Re: mount af Ext3 på FreeBSD 6.2 el. ufs på CentOS

From: Henrik Kramshøj (none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 15 Feb 2007 - 17:58:38 CET

From: Henrik Kramshøj <none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: mount af Ext3 på FreeBSD 6.2 el. ufs på CentOS
Date: Thu, 15 Feb 2007 17:58:38 +0100
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

On 15/02/2007, at 17.23, Jeppe Larsen wrote:

> Du burde kunne mounte en ext3 partition som ext2. Kræver vist nok
> kernemodulet ext2fs. Så blot brug mount_ext2fs

ext3 er 100% kompatibelt med ext2, idet ext3 er en journaliseret udgave
af ext2 - ved at der oprettes en speciel fil i ext2 filsystemet.

Denne fil benyttes på systemer som ext3 journallog, men på ext2
systemer er det blot endnu en fil i filsystemet.

Se også - fakta checkede lige mit eget udsagn :-)
http://en.wikipedia.org/wiki/Ext3

Mvh

Henrik

--
Henrik Lund Kramshøj, Follower of the Great Way of Unix
hlk@security6.net, +45 2026 6000 cand.scient, CISSP