mount af Ext3 på FreeBSD 6.2 el. ufs på CentOS

From: Axel Kellermann (none@axel.kellermann--get2net.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 15 Feb 2007 - 17:21:02 CET

Date: Thu, 15 Feb 2007 17:21:02 +0100
From: Axel Kellermann <none@axel.kellermann--get2net.dk.lh.bsd-dk.dk>
To:  bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: mount af Ext3 på FreeBSD 6.2 el. ufs på CentOS

Hej

Mit setup: Bærbar med 2 harddiske og 4 forskellige filsystemer:
NTFS, FAT32, UFS, EXT3.
Jeg skal have flyttet filer fra UFS til EXT3

Jeg har brugt eftermiddagen på at finde ud af om man kan mounte enten

Ext3 på en FreeBSD 6.2

eller

ufs på CentOS 4.4 (RedHat ES 4)

Jeg har prøvet begge dele - det nærmeste jeg er kommet er at jeg har
fået mountet boot-partitionen fra CentOS på min FreeBSD, men det giver
ikke adgang til resten af filsystemet, der ligger i et logisk volumen

Umiddelbart ser jeg på de sider jeg har været inde på at det ikke kan
lade sig gøre - kan det passe????

Mange hilsner

Axel Kellermann