Re: FreeBSD 6.2 Cluster / Load balancing

From: Flemming Frøkjær (none@flemmingf--gmail.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 08 Feb 2007 - 13:57:22 CET

Date: Thu, 8 Feb 2007 13:57:22 +0100
From: "Flemming Frøkjær" <none@flemmingf--gmail.com.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: FreeBSD 6.2 Cluster / Load balancing

Den nævnte opsætning har 2 single point of failures. Du kan selv se om du
kan spotte dem.

High availability clusters kræver at alle komponenter er redundante. Incl
internet forbindelsen, og den skal vel at mærke fremføres ad 2 separate
router og helst til forskellige udbydere.

Hvis du ikke vil gå hele vejen og betale hvad det koster, så mener jeg du er
bedre stillet med en god disaster plan. Gode backups, god dokumentation, og
en staging server til at udføre upgrades på, så vedligehols arbejde kan
udføres i god ro og orden uden at skulle stresse over at få skidtet online
igen.

Flemming