Re: dont worry, be a happy hacker - H�

From: Henrik Kramshøj (none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 04 Feb 2007 - 22:03:59 CET

From: Henrik Kramshøj <none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: dont worry, be a happy hacker - H�
Date: Sun, 4 Feb 2007 22:03:59 +0100
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

On 03/02/2007, at 13.09, Gregers Petersen wrote:

> Hvad er egentlig lydniveauet på så'en en Thecus N4100 - kan den
> stå og passe sig selv i et rum uden at man lægger mærke til den?
Ja, det vil den fint kunne - den blæser der følger med larmer en del.

Umiddelbart virker det som et simpelt og pænt design, men man vil
eksempelvis ikke have den stående på bordet ved siden af skærmen!

Jeg er meget spændt på at se når OpenBSD kommer rigtigt op
at køre på den - at sammenligne den med Soekris og VIA som jeg
jo kender godt. Jeg forventer en mellemting ...

Hvis nogen står og mangler et hardwarerelateret afgangsprojekt
kunne det være værd at overveje at porte noget kode fra Thecus
GPL tar-filen til en OpenBSD/armish.

Det er primært SATA og netkort der skal understøttes, og vist
også noget med at gætte/spå hvad interrupt diverse enheder
har. (der findes både dmesg fra Linux og mulighed for at boote en
Linux kerne på den)

Det burde kunne lade sig gøre, omend jeg ikke kan spå om
hvor lang tid det vil tage.

Any takers? ;-)

Det ville være et værdigt projekt til en The Camp uge, men
jeg skal ikke afsted til The Camp i år :-(((((...

Mvh

Henrik

--
Henrik Lund Kramshøj, Follower of the Great Way of Unix
hlk@security6.net, +45 2026 6000 cand.scient, CISSP