Re: FreeBSD 6.2 og IPFW

From: Flemming Jacobsen (none@fj--batmule.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sat 03 Feb 2007 - 15:51:39 CET

Date: Sat, 3 Feb 2007 15:51:39 +0100
From: Flemming Jacobsen <none@fj--batmule.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: FreeBSD 6.2 og IPFW

Ebbe Hjorth wrote:
> Jeg har en maskine kørende, og installeret en proftpd på den, men den er
> meget lang tid om at logge ind, og jeg har måtte slå passive mode fra i
> mit ftp program.
>
> Hvordan skal jeg konfigurere ipfw for at komme uden om dette problem?
>
> Jeg har konfigureret den således
> # Allow access to ProFTPD
> ${fwcmd} add pass tcp from any to ${oip} 21 keep-state

I passive mode, så laver klienten alle forbindelser til serveren,
også datakanalen.
Du skal derfor også tilføje den portrange din server vælger at
anvende til dataforbindelser.

        Hyg'
        Flemming

--
Flemming Jacobsen                                  Email: fj@batmule.dk
   ---===   If speed kills, Windows users may live forever.   ===---