Re: Re: elmålere

From: Wabsie Eisbaw (none@wabsie--gmail.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 02 Feb 2007 - 15:21:21 CET

Date: Fri, 2 Feb 2007 15:21:21 +0100
From: "Wabsie Eisbaw" <none@wabsie--gmail.com.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Re: elmålere

Apropos elmålere, er jeg og en anden HTX'er igang med at lave en "analog til
digital"-elmåler.
Idéen er, at den kun den analoges skive bruges til at måle selve
effektforbruget, en lille diode lyser på skiven og en LDR opfanger
lysændringen (når den lille sorte streg passerer forbi) og bliver
registreret af noget microproccessor med LCD tilsluttet.

Så ved at tilføje lidt til koden, kan der takseres efter tiden og alt muligt
andet sjovt ;)

Hvis der er interesse, kan jeg jeg videresende nogle diagrammer osv, når
projektet er færdigt...

--
/* mvh. Mark R.
FreeBSD er nice!(1) */