Re: elmålere

From: Henrik Lund Kramshøj (none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 01 Feb 2007 - 13:57:29 CET

From: Henrik Lund Kramshøj <none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: elmålere
Date: Thu, 1 Feb 2007 13:57:29 +0100
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

On Feb 1, 2007, at 1:30 PM, Poul-Henning Kamp wrote:

> Der er forskellige af jer der har spurgt mig om elmålere. Idag
> opdagede
> jeg denne her på eBay til omkring 300 kr alt i alt:
>
> http://cgi.ebay.co.uk/DIGITAL-WATTMETER-ENERGY-METER-DIN-RAIL-MOUNT-
> kW-AC-
> LCD_W0QQitemZ180078376762QQihZ008QQcategoryZ50964QQrdZ1QQcmdZViewItem

Jeg har for nyligt bestilt en danskudviklet sparometer måler, som
de selv beskriver som værende meget præcis. Den er lidt dyrere.

Den findes i flere versioner, med og uden "kommunikation"/jord

Den fås således med interface til computer og der er Windows
program baseret på .Net til aflæsning - men kildeteksten
er under GPL så det burde være muligt at aflæse uden Windows,
med en happy hack og et par timer eller lignende :-)

Kilde-koden kan hentes på http://sparel.teknologisk.dk under download.

Se evt. siderne på elsparefonden, findes også på dansk - men søgning
gav denne:
http://www.elsparefonden.dk/forbruger/produkter/elspareudstyr/
sparometer-med-kommunikation/english-version-of-these-pages/where-to-
buy-sparometer

Jeg har dog ikke modtaget den endnu :-(
- burde ringe til dem

Mvh

Henrik

--
Henrik Lund Kramshøj, cand.scient, CISSP
e-mail: hlk@security6.net, tlf: 2026 6000