SV: guide til postfix: nerdgirl.dk

From: Niels Wahlgreen (none@niels--wahlgreen.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sat 22 Dec 2007 - 21:26:42 CET

Subject: SV: guide til postfix: nerdgirl.dk
Date: Sat, 22 Dec 2007 21:26:42 +0100
From: "Niels Wahlgreen" <none@niels--wahlgreen.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>

Som jeg skrev, så kan den ikke finde ud af ikke at bruge mysql, hvis det er compilet ind i den.

Så vidt jeg husker, er det authdaemond som skal bruge mysql, og sasl som authenticater via authdaemond, så sasl skal ikke selv bruge mysql support - medmindre du sætter den op til at authenticate direkte fra en mysql database, i så fald skal du compile med mysql support, men ikke bruge authdaemond.

Som jeg husker Jettes howto bruger hun ikke mysql direkte fra sasl.

Mvh. Og god jul,

Niels