Re: BSD-DK Nyhedsbrev 009

From: Claus Guttesen (none@kometen--gmail.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 12 Dec 2007 - 09:19:22 CET

Date: Wed, 12 Dec 2007 09:19:22 +0100
From: "Claus Guttesen" <none@kometen--gmail.com.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: BSD-DK Nyhedsbrev 009

> 5. PRELUDE-IDS PÅ BSD
> Af: Henrik Kramshøj
>
> Siden september har jeg benyttet et IDS system kaldet Prelude-IDS,
> eller mere præcist har jeg benyttet et antal programmer som er bundet
> sammen af Prelude-IDS hybrid IDS framework.
>
> Grunden til at jeg stødte på Prelude-IDS er, at der var en annoncering
> af ports til OpenBSD med delene til frameworket. Ved et besøg på
> hjemmesiden fandt jeg ligeledes ud af at Prelude-IDS findes både i
> pakkesystemerne til NetBSD og FreeBSD - så hvad er mere passende end
> at omtale dette i nyhedsbrevet.

Det var en meget god anmeldelse af rammeværket. Jeg har aldrig hørt om
det før, og vil - inspireret af dette skriv - se på muligheden for at
samle overvågning et centralt sted.

Ikke herved sagt at de andre indlæg om Net/Free/OpenBSD var dårlige,
så dette er nævnt. :-)

--
regards
Claus

When lenity and cruelty play for a kingdom, the gentlest gamester is the soonest winner.

Shakespeare