Re: Problemer med dlink DWL-G520 og freebsd 6.2

From: Gregers Petersen (none@glup--momu.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sat 08 Dec 2007 - 18:43:04 CET

Date: Sat, 08 Dec 2007 18:43:04 +0100
From: Gregers Petersen <none@glup--momu.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Problemer med dlink DWL-G520 og freebsd 6.2

Thomas Maack Nielsen wrote:
> Hej
>
> Jeg har netop anskaffet mig et DWL-G520 fordi netop de kort skulle benytte
> atheros chipsettet som skulle virke med freebsd.
>
> Når jeg booter maskinen giver dmesg mig følgende:
>
> ath_hal: 0.9.17.2 (AR5210, AR5211, AR5212, RF5111, RF5112, RF2413, RF5413)
> ath0: <Atheros 5211> mem 0xe7000000-0xe700ffff irq 18 at device 6.0 on pci1
> ath0: unable to attach hardware; HAL status 3
> device_attach: ath0 attach returned 6

Det kunne alt i alt godt tyde på at D-Link har lavet en ny hardware
revision - hvilken version har kortet?

Jeg har et kort med samme modelbetegnelse der fungerer uden problemer
... men det er også efterhånden ved at være 3 år gammelt ...

> Det ser ikke alt for godt ud, jeg har ikke haft toppen af kortet for at se
> om det rent faktisk er et 5211 kort, men jeg går ud fra at freebsd
> rapportere rigtigt.

Det er nok ikke helt forkert

> Jeg har følgende linier i min kernel config:
>
> device ath
> device ath_hal
> device ath_rate_sample
> device wlan
>
> Som burde være nok.

Det burde det være

--

gregers/

FreeBSD 6-Stable since the 14. of February