SV: Solved: Postfix/sasl smtp authentication fejl

From: Niels Wahlgreen (none@niels--wahlgreen.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 30 Aug 2007 - 08:43:53 CEST

Subject: SV: Solved: Postfix/sasl smtp authentication fejl
Date: Thu, 30 Aug 2007 08:43:53 +0200
From: "Niels Wahlgreen" <none@niels--wahlgreen.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>

> Hvis man fortæller sasl at den skal bruge couriers authdaemon, behøver
> man ikke have passwords liggende som klar tekst.:
> http://www.nerdgirl.dk/postfix/installation_sasl.php
>

> /Jette

Det var også mit første bud, men det viste sig at sasl giver problemer hvis det er compilet med mysql support, og mysql ikke er konfigureret. Det lykkede mig aldrig at få hul igennem til authdaemon, på grund af fejlmeddelelser som var relateret til manglende mysql konfiguration.

Set i "bagklogskabens ulideligt klare lys", burde jeg nok have prøvet at compile sasl uden mysql og set om ikke det bare havde fungeret med det samme.

Mvh.

Niels