Re: Keyboards på TheCamp

From: Jesper B. Rosenkilde (none@gloin--anarki.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sat 04 Aug 2007 - 00:20:42 CEST

Date: Sat, 4 Aug 2007 00:20:42 +0200
From: "Jesper B. Rosenkilde" <none@gloin--anarki.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Keyboards på TheCamp

On Fri, Aug 03, 2007 at 10:04:44PM +0200, Lars Bonnesen wrote:
> Nu var jeg ikke med på TheCamp i år, men jeg tog et kig på billederne,
> og faldt over dette:
>
> http://galleri.thecamp.dk/fj/index.php?id=27
>
> Så blev jeg nysgerrig. Er det hvis man er blevet godt vant til et
> QWERTY tastatur og vil prøve lidt forandring, eller hvad er den dybere
> mening med dette???

Det er et Maltron-tastetur[1], meningen er at da fingrene ikke er lige
lange så er det mere ergonomisk at have tasterne i sådan nogle
"skåle". Selve layoutet er vist også Maltron, de fåes også med qwerty
og dvorak, og meningen er at de mest brugte bogstaver i et sprog skal
ligge så tæt på home row'en som muligt, for at minimere fingrenes
bevægelse, igen for ergonomiens skyld.

Mvh
Jesper

[1] http://www.maltron.com