Re: To internetforbindelser på et NIC

From: Lars Bonnesen (none@lars.bonnesen--gmail.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 02 Aug 2007 - 22:58:07 CEST

Date: Thu, 2 Aug 2007 22:58:07 +0200
From: "Lars Bonnesen" <none@lars.bonnesen--gmail.com.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: To internetforbindelser på et NIC

On 7/26/07, Lars Bonnesen <none@lars.bonnesen--gmail.com.lh.bsd-dk.dk> wrote:

> Ellers kan man vel også bruge "route-to <interface> <gateway2>"?
>
> Vh, Lars.

Og det er så også det, jeg gør... og det ser ud til at virker... med
et vist forbehold.

Al udadgående trafik på port 80 bliver NAT'et til en udbyder2 ipadresse.

Har så lavet en regel, så indkommende http trafik (indtil videre kun
fra en LAN ip, så jeg kan teste det) på LAN siden får en "route-to
<fælles-WAN-interface> <udbyder2-gateway>"

Desuden en pass out på WAN interfacet ligeledes med "route-to
<fælles-WAN-interface> <udbyder2-gateway>"

Det virker sådan set... altså al trafik går som std. til udbyder1 og
nattes til en udbyder1 ip, men udadgående http bliver nattet til en
udbyder2 ip.

Men... det er ikke muligt at browse udbyder2 websites. Nu har jeg ikke
dykket ned i det i detaljer, men er der et eller andet, der er ganske
logisk i denne forbindelse. Noget "selvfølgelig vil det ikke virke,
fordi..." - måske fordi som nogle tidligere i tråden skrev, at jeg har
begge udbydere på samme interface (og dermed fælles gateway)

Vh, Lars.