Re: fra pop3 til imap

From: Claus Guttesen (none@kometen--gmail.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 30 Apr 2007 - 12:25:31 CEST

Date: Mon, 30 Apr 2007 12:25:31 +0200
From: "Claus Guttesen" <none@kometen--gmail.com.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: fra pop3 til imap

> >Smid yderligere i /etc/perodic.conf
> >
> >daily_clean_hoststat_enable="NO"
> >daily_status_mail_rejects_enable="NO"
> >daily_status_include_submit_mailq="NO"
> >daily_submit_queuerun="NO"
> er gjort

Jeg har aldrig selv gjort dette, men det skader (nok) ikke.

Har heller aldrig gjort dette.

Jeg har blot installéret postfix fra ports samt tilføjet
posttix_enable="YES" samt ændret i /etc/aliases og kørt en postalias
/etc/aliases samt slettet programmet /usr/bin/mailq som hører til
base-installationen og ikke kan benyttes med postfix.

> "Apr 30 09:36:27 itx postfix/postqueue[727]: warning: Mail system is down --
> accessing queue directly"
> Tidspunktet er helt forkert...

Du skal starte postfix med 'postfix start' eller
'/usr/local/etc/rc.d/postfix start'.

--
regards
Claus