Re: Webmail

From: Jakob Breivik Grimstveit (none@jakob--grimstveit.no.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 23 Apr 2007 - 15:19:24 CEST

Date: Mon, 23 Apr 2007 15:19:24 +0200
From: "Jakob Breivik Grimstveit" <none@jakob--grimstveit.no.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Webmail

On 4/23/07, Torben Sørensen <none@tos--tinx.dk.lh.bsd-dk.dk> wrote:

> Vi skal have udskiftet vores webmail, som i dag er et simpelt system
> "uebimiau", da flere bruger har haft klager over systemet er ustabil i
> forskellige situationer.
> Jeg har derfor være nogle ture på nettet og fundet ca 1 mio forskellige
> pop3/imap løsninger som er basere på php...
> Jeg har ikke arbejdet i webmail (denne er nogle år gammel) og vi ved ikke
> hvad vi skal gå efter:
> Skal det være php eller perl?
> Hvad har I af erfaringer med bestemte systemet?

SquirrelMail (<http://www.squirrelmail.org/>) (PHP) er vel et ofte
valgt produkt, og fungerer ganske greit mot IMAP. Har brukt
dev-versjon 1.5.1 i lengre tid utan store problem.

For dei som ynskjer DHTML to the maxx kan ein kanskje sjå på RoundCube
(<http://roundcube.net/>). PHP/IMAP.

Open WebMail (<http://openwebmail.org/>, Perl) kjenner eg ikkje til,
men ser greit nok ut. Ikkje veldig spanande brukergrensesnitt, though.

Forøvrig ser Zimbra (<http://www.zimbra.com/products/> /
<http://www.zimbra.com/products/hosted_demo.php>) veldig bra ut, men
det er kanskje ikkje dette du er på utkikk etter.

--
Jakob Breivik Grimstveit - http://grimstveit.no/jakob - +47 48298152