Re: apache vil ikke vise php

From: Henrik Kramshøj (none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 27 Sep 2006 - 16:01:53 CEST

From: Henrik Kramshøj <none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: apache vil ikke vise php
Date: Wed, 27 Sep 2006 16:01:53 +0200
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

On 27/09/2006, at 15.21, Tony Albers wrote:

> Hvis man har en index.php i sin DocumentRoot, men serveren blot
> giver en
> directorylisting, hvad kan det så skyldes? Hvis jeg klikker på
> index.php
> kommer den fint frem som den skal, men hvis jeg klikker på et link
> deri,
> ryger jeg tilbage til directory listingen.
>
> Nogle ideer?
Start med at købe Apache Cookbook og Apache Security fra OReilly
De kan fås med god rabat hos polyteknisk.dk og er efter min mening
minimumskrav
for at lege med apache, endsige bruge Apache HTTPD professionelt

Derefter finder du en maskine du kan lege på, den du sidder ved måske?

Så tager du en kopi af httpd.conf, evt. smider du den ind under CVS
eller lignende
- så har du altid mulighed for at lave "diff httpd.conf.orig
httpd.conf" når du ser
dig blind på små ændringer

SÅ kan du begynde at eksperimentere,

Iflg. en server jeg har adgang til er der en option:
    DirectoryIndex index.php index.php3 index.html index.htm

http://httpd.apache.org/docs/2.2/mod/mod_dir.html#directoryindex

Måske den kan hjælpe?

I Apache cookbok nævnes også løsningen på trailing slash problemet
http://www.server.tld/katalognavn i forhold til
http://www.server.tld/katalognavn/

mvh

Henrik

--
Henrik Lund Kramshøj, cand.scient, CISSP
e-mail: hlk@security6.net, tlf: 2026 6000