Re: Optimering af OpenBSD

From: Erik Nordstrom Andersen (none@erik--erik-n-andersen.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 24 Sep 2006 - 22:40:29 CEST

Date: Sun, 24 Sep 2006 22:40:29 +0200
From: Erik Nordstrom Andersen <none@erik--erik-n-andersen.dk.lh.bsd-dk.dk>
To:  bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Optimering af OpenBSD

Michael Knudsen skrev:
> Quoting Erik Nordstrom Andersen (erik@erik-n-andersen.dk):
>
> Hvis det er problemet, saa mount swap over NFS. /var paa NFS kan ogsaa
> vaere smart, hvis problemet skyldes logging.

Hmm, det ender nok med NFS-mountet swap. Jeg har fjernet inetd, cron,
sendmail, dhclient og syslogd (gav i øvrigt ikke nogen nævneværdig
forbering i RAM-forbrug), men harddisken starter stadig med jævne
mellemrum, og en hurtig søgning på datoer i filsystemet siger, at det
nok er swap.

Måske vil jeg overveje flashdist, eller måske endda flashboot selvom jeg
ikke tror jeg kan få det hele ned på en ramdisk.

Jeg har googlet efter større RAM-klodser til en IBM 560x, men de koster
7-800 kr for 64 MB :-/

Erik