Re: cuaa1 på en soekris 4801 - ingen forbindelse ?

From: Poul-Henning Kamp (none@phk--phk.freebsd.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 24 Sep 2006 - 09:38:15 CEST

To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: cuaa1 på en soekris 4801 - ingen forbindelse ?
From: "Poul-Henning Kamp" <none@phk--phk.freebsd.dk.lh.bsd-dk.dk>
Date: Sun, 24 Sep 2006 07:38:15 +0000

In message <none@4516317D.2080708--daydreamer.dk.lh.bsd-dk.dk>, Dennis Pedersen writes:

>Er det ikke bare et stnd kabel ligesom der bruges i en alm pc?
>Jeg havde 2 forskellige liggende som jeg har prøvet med - samme resultat.
>Næste step må blive at måle igennem der ikke er en leder der har taget
>skade.

Der findes desværre to slags "standard" kabler til PC'er :-(

Den ene slags forbinder ben 1 til 1, 2 til 2 osv. Den virker
ikke i en soekris.

Den anden slags er meget nemmere at producere fordi fladkablet
forbindes i lige orden til 9-pol stikket, det er den slags du
skal bruge.

--
Poul-Henning Kamp       | UNIX since Zilog Zeus 3.20
phk@FreeBSD.ORG         | TCP/IP since RFC 956