cuaa1 på en soekris 4801 - ingen forbindelse ?

From: Dennis Pedersen (none@mlist1--daydreamer.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sat 23 Sep 2006 - 23:37:02 CEST

Date: Sat, 23 Sep 2006 23:37:02 +0200
From: Dennis Pedersen <none@mlist1--daydreamer.dk.lh.bsd-dk.dk>
To:  bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: cuaa1  på en soekris 4801 - ingen forbindelse ?

Godaften,
Jeg har endelig fået taget mig sammen til at udvide min nagios med noget
sms varsling via gnokii og et siemens GSM modem.
Men mit problem er jeg kan ikke få min soekris til at gøre hverken fra
eller til via cuaa1.

Inden jeg blev helt bims prøvede jeg at smide en BSD5,5 på en
testmaskine jeg havde til at stå. Satte modemmet til og satte gnokii op
hvorefter det virker. (det skal siges der var også noget bøvl med
apcupsd, men da der også var usb mulighed blev der ikke brugt meget tid
på den konto da det ikke ville virke umiddelbart).
Men min soekris vil bare ikke kommunikere via cuaa1.
Er der et særligt trick? fordi det lugter jo af det er noget specifikt
med soekris'en
Google har ikke været specielt informativ vedr. det problem

Mvh
Dennis