Re: Indkaldelse til generalforsamling lørdag d. 26 august 2006

From: Dennis Decker Jensen (none@dennis--cyg.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 22 Sep 2006 - 20:07:28 CEST

Date: Fri, 22 Sep 2006 18:07:28 GMT
From: Dennis Decker Jensen <none@dennis--cyg.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Indkaldelse til generalforsamling lørdag d. 26 august 2006

> Date: Fri, 22 Sep 2006 08:31:55 +0200
> From: Kristen Nielsen <none@krn--krn.dk.lh.bsd-dk.dk>
[...]
> [...]
> ke
> uopfyldte krav til foreningen og de ydelser der leveres. Om det s=E5 er
> vurderet pris/kvalitet, :-) eller efter hvad man =F8nsker/forventer af en=
>
> BSD gruppe i Danmark.
>
> S=E5 tavshed er m=E5ske et udtryk for generel tilfredshed og ikke en
> indikator for generel utilfredshed eller ligegyldighed overfor GNF.
>
> Blot en tanke men bestyrelsen bliver (desv=E6rre) ikke bekr=E6ftet i at d=
> g=F8r det rigtigt og det er jo altid frustrerende at skulle navigere efte=
> alternative parametre, som f.eks. hvor mange der kommer til arrangementer=

Jeg lytter med på bsd-dk-listen, hvilket er tilfredsstillende nok
for mig (og sikkert også mange andre), ikke at jeg ikke har lyst
til at komme til foredrag, men andre ting prioteres blot højere,
så derfor bliver det eller er endnu ikke blevet til noget. Den dag
kan dog hurtigt komme!

Mange af tingene på listen, som diskuteres, er omtrent russisk for
mig (ikke et sprog, jeg er bevendt i, forstås), og ikke noget, hvor
jeg kan bidrage væsentligt, på trods af, at jeg er "computerlitterat"
og mere end som mange andre mere eller mindre ligesindede.

Lad mig benytte lejligheden til at bifalde listens medlemmer, som
generelt fastholder et højt signal-til-støj-forhold, der gør denne
liste så meget mere værdifuld end mange andre. BSD-DK-listen og så
LWN (Linux Weekly News) er snart de eneste, som jeg har tålmod og
tid til at følge seriøst med i.

At kun 13-15 deltager aktivt er ikke nogen stor overraskelse. Det
ser ikke anderledes ud mange andre steder med et par enkelte
undtagelser måske (SSLUG?):

"It's an emerging rule of thumb that suggests that if you get a
group of 100 people online then one will create content, 10 will
"interact" with it (commenting or offering improvements) and the
other 89 will just view it."
 -- Charles Arthur, The Guardian: What is the 1% rule?

Det behøves som sagt slet ikke være tegn på noget dårligt, medmindre
man anser den "rutinære" dialog for at være et dårligt tegn, men det
må vel komme an på, hvad man forventer...

Med et glad smil
Dennis Decker Jensen

"Goto: The apprentice uses it without thinking.
The journeyman avoids it without thinking.
The master uses it thoughtfully."