Re: Modem til terminalkonsol?

From: Robert Jeppesen (none@robert--sermilik.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 15 Sep 2006 - 16:33:27 CEST

Date: Fri, 15 Sep 2006 16:33:27 +0200 (CEST)
Subject: Re: Modem til terminalkonsol?
From: "Robert Jeppesen" <none@robert--sermilik.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

> God pointe! Hvordan tjekker man så lige for det?
Med en V.24 (RS-232) break-out box. Men det er der ikke så mange der har
liggende. DTR ligger på pin 5 i et 9-polet stik. Hvis Du på modemet har en
DTR indikator kan du koble Soekris og modem sammen. Dog vil det nok skabe
problemer for Soekrissen at modemet echoer alt tilbage sålænge det er i
command mode (=ingen forbindelse). Hvis Du har stik liggende kan du lave
et kabel uden pin2 og 3.
Du kan ikke bruge et Digital VoltMeter. Mange gange er der kun en
kortvarig afbrydelse på DTR - den når DVM'en ikke at registrere.

> Måske :) I så fald er det nok et Archtek SmartLink V.32Terbo, fra en
> gang i 1996.

Finder jeg en manual på nettet skal jeg nok komme med forslag til kommando
indstillinger.

mvh
Robert