Re: Spam relay

From: Lennart Sorth (none@Lennart.Sorth--uni-c.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 13 Sep 2006 - 23:43:02 CEST

Date: Wed, 13 Sep 2006 23:43:02 +0200 (CEST)
Subject: Re: Spam relay
From: "Lennart Sorth" <none@Lennart.Sorth--uni-c.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

Uffe R. B. Andersen said:
> Men hvordan ser du det? Fordi du ved, at den pågældende mailserver
> ikke står som MX?

Min filter-MX indsætter blot en header, som procmail på min final
MTA bruger. Mail der ikke har denne header, sendes p.t. direkte
i en fil, som jeg kan muntre mig med at lave statistik på hvis
jeg har tid og lyst.

Man kan naturligvis også vælge at firewall-filtrere - det ville
afvise helt ude ved døren, men i mit tilfælde har jeg ikke ønsket
det endnu, bl.a. fordi man så ikke kan følge trenden.

/Lennart