pkgdb

From: Steffen Frøkjær (none@isfugl--kvaek.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 06 Sep 2006 - 00:56:15 CEST

Date: Wed, 6 Sep 2006 00:56:15 +0200 (CEST)
Subject: pkgdb
From: Steffen Frøkjær <none@isfugl--kvaek.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

jeg ville lige til at opdater et par småting fra ports, og ville der for
køre en pkgdb -F inden for at få ryder op i den del først.. men fik
følgern

~ >pkgdb -F
---> Checking the package registry database
[Updating the pkgdb <format:bdb_btree> in /var/db/pkg ...
/var/db/pkg/pkgdb.db: unexpected file type or format -- Invalid argument;
rebuild needed] [Rebuilding the pkgdb <format:bdb_btree> in /var/db/pkg
... /var/db/pkg/pkgdb.db: unexpected file type or format -- Invalid
argument: Cannot update the pkgdb!]: Cannot update the pkgdb!]
root:fort

så er det jo lige spørsmålet hvad gør man så?

køre med en ælder Freebsd, da min computer af en eller anden grund ikke
bryder sig om de ny..
~ >uname -a
FreeBSD fort.kvaek.dk 4.11-STABLE FreeBSD 4.11-STABLE #20: Wed Jul 13
12:50:02 CEST 2005 isfugl@fort.kvaek.dk:/usr/obj/usr/src/sys/FORT
i386

--
Steffen Frøkjær