Re: Indkaldelse til generalforsamling lørdag d. 26 august 2006

From: Robert Martin-Legène (none@robert+bsd-dk--martin-legene.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 03 Sep 2006 - 11:18:31 CEST

Date: Sun, 3 Sep 2006 11:18:31 +0200
From: Robert Martin-Legène <none@robert+bsd-dk--martin-legene.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Indkaldelse til generalforsamling lørdag d. 26 august 2006

On Fri, Sep 01, 2006 at 11:56:07AM +0200, Flemming Frkjr wrote:
> Transport i DK er ikke problemet hvis man gider.

Mit indlæg var ikke ment som undskyldning for ikke at komme. Jeg
prioriterede blot familien højere (man kan jo ikke være væk hver
weekend). Der var en som sagde han ikke boede i .dk som svar på at
folk ikke tog sig sammen til at komme til foredrag o.l. Jeg synes ikke
at han burde have undskyldt eller føle sig truffet.

Mht til de geografisk udfordrede, kan jeg også afsløre at Nykøbing F
ligger på Falster og ikke Lolland (men jeg har penderkort til Kbh).

Jeg tror det er rimeligt at antage at en del af foreningens medlemmer
(dem på listerne) måske kun er på listerne af interesse for de tekniske
tips de kan få gavn af, men er måske ikke interesseret i foreningen som
helhed, så dit "gider" indlæg holder nok vand. Og dem som tager anstød
af de "rants" som der har været, er ikke dem som rent faktisk har aktiv
lyst til at IKKE komme. Dette kan nok også forklare hvorfor fremmødet
ikke står i forhold til antallet af medlemmer.

Den geografiske faktor spiller selvfølgelig også ind, og mht at flytte
generalforsamlingen rundt til andre byer i landet vil jeg da så sige god
fornøjelse. Jeg er klar over at det er for at tilgodese folk i
provinsen, men set fra mit lollandske synspunkt tager det faktisk ret
lang tid at komme til f.eks. Aalborg. Tiden er dog ikke det værste
aspekt, men kombineret med det at skifte transportmiddel 3-4 gange er
det noget som absolut gør rejsen utiltalende. Jeg indrømmer gerne
allerede nu at jeg ikke gider sådan rejse. Hvis alle gav deres reelle
holdning til kende, kunne det være man kunne finde et sted hvor flest
mennesker gad tage til.

Måske bør man overveje at det er en IT-relateret forening, og se på
muligheden for at muliggøre "remote participation". F.eks lyd/billed-
streaming kombineret med mulighed for indlæg via IRC. Jeg har set det
virke andetsteds. Problemet er selvfølgelig at tælle stemmer, hvis det
bliver nødvendigt.

--
Robert