Re: Orientering om OpenSource til Mac

From: Henrik Kramshøj (none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 30 Oct 2006 - 08:27:08 CET

From: Henrik Kramshøj <none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: Orientering om OpenSource til Mac
Date: Mon, 30 Oct 2006 08:27:08 +0100
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

On 30/10/2006, at 8.15, Ole Guldberg wrote:

> En standard installation af MacOSX vil ikke indeholde X11, paatrods af
> at X11 pakkerne er med paa installationsdvd'en.
Det gør ikke så meget igen, da man aligevel også skal finde en C
kompiler
før Open Source bliver rigtig spændende.

Både X11 og Xcode developer tools downloades nemt fra
developer.apple.com
sammen med nyeste JAVA og sjov.

btw huskede lige dette link til "Crucial Mac Software: College Edition"
http://web.mac.com/willie.morris/iWeb/Willie./Blog/CEAA00CB-
F8EC-45F8-8733-168A736FBFC5.html

Den indeholder et par essentials som VLC video player dimsen og Adium
chatklienten,
men er ellers lidt tynd

forøvrigt er det min personlige holdning at Open Office på Mac OS X
stinker,
NeoOffice kan til nød bruges - men MS Office på Mac OS X er faktisk
meget
brugbar, ikke at jeg gider den slags WYSIWYG hvis jeg selv skal vælge
format ;-)

Mvh

Henrik

--
Henrik Lund Kramshøj, cand.scient, CISSP Follower of the Great Way of
Unix