Re: Postfix med MySQL backend

From: Allan Wermuth (none@alw--it-service.sdu.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 24 Oct 2006 - 11:27:20 CEST

Date: Tue, 24 Oct 2006 11:27:20 +0200
From: Allan Wermuth <none@alw--it-service.sdu.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Postfix med MySQL backend

* on the Tue, Oct 24, 2006 at 11:13:00AM +0200, Michael Rasmussen was tippering:

> Vil du lave et lille perl-script?
>
> Hvis du skriver et lille perl-script, som blot returnerer nuværende
> hosts, kan du gøre følgende:
> hosts = unix:/file/name
>
> Perl-scriptet skal så blot implementere en unix-socket: IO::Socket::UNIX

Hmmm, vil den redundans, som de 2 databaseservere giver, så ikke gå fløjeten?
Nu vil jeg så være afhængig af at en perlbaseret service kører, og svarer, ik'?

Nu er jeg ikke programmør, så det kan godt være at mine betragtninger ikke
er korrekte, men så må du/i endelig forklare mig det.

--
Med venlig hilsen

Allan Wermuth Driftsingeniør, IT-service

Tlf. 6550 2789 Mobil 6011 2789 Fax 6550 2860 Email alw@it-service.sdu.dk Web http://intern.sdu.dk/it-service/ansatte/aw-2789/ Adr. Campusvej 55, 5230 Odense M

SYDDANSK UNIVERSITET _______________________________________________________________ Campusvej 55 * 5230 * Odense M * Tlf. 6550 1000 * www.sdu.dk