Re: Postfix med MySQL backend

From: Allan Wermuth (none@alw--it-service.sdu.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 24 Oct 2006 - 10:57:26 CEST

Date: Tue, 24 Oct 2006 10:57:26 +0200
From: Allan Wermuth <none@alw--it-service.sdu.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Postfix med MySQL backend

* on the Tue, Oct 24, 2006 at 10:45:24AM +0200, Anders D. Hansen was tippering:

> Skulle være muligt.... F.eks.:
>
> ----------
> # Database server
> hosts = postfixaliasdb1, postfixaliasdb2

Ja, ok det kan selvfølgelig gøres ved, at lave et alias for
hver af de 2 databaseservere, og så angive aliaserne i de
17 mysql-*.cf filer.

> [...]
> dbname = <dbname>
>
> # See mysql_table(5) for details.
> query = SELECT access FROM domain WHERE domain='%s'
>
> ----------
>
> Quote:
> The hosts are tried in random order, with all
> connections over
> UNIX domain sockets being tried before those over
> TCP. The con-
> nections are automatically closed after being idle
> for about 1
> minute, and are re-opened as necessary. Postfix
> versions 2.0 and
> earlier do not randomize the host order.

Jeg var godt klar over, at de bliver brugt i "random order", det står
der jo under "man 5 mysql_table". At jeg skrev det, var bare for at
angive hvordan vores setup virker lige nu ;-)

Det kan godt være, at jeg ender med at oprette nogle aliaser i vores
navneserver, og så angiver dem i de 17 filer istedet ......, hvis jeg
altså ikke finder en anden løsning ;-)

--
Med venlig hilsen

Allan Wermuth Driftsingeniør, IT-service

Tlf. 6550 2789 Mobil 6011 2789 Fax 6550 2860 Email alw@it-service.sdu.dk Web http://intern.sdu.dk/it-service/ansatte/aw-2789/ Adr. Campusvej 55, 5230 Odense M

SYDDANSK UNIVERSITET _______________________________________________________________ Campusvej 55 * 5230 * Odense M * Tlf. 6550 1000 * www.sdu.dk