Re: Postfix med MySQL backend

From: Allan Wermuth (none@alw--it-service.sdu.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 24 Oct 2006 - 10:37:31 CEST

Date: Tue, 24 Oct 2006 10:37:31 +0200
From: Allan Wermuth <none@alw--it-service.sdu.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Postfix med MySQL backend

* on the Tue, Oct 24, 2006 at 10:30:26AM +0200, Anders D. Hansen was tippering:

> En anden indgangsvinkel kunne være at benytte cnames til db serverne
> således at du kun skal ændre pegepinden i dns når du skifter database...
>
> postfixdbalias.xxx.dk IN CNAME db1.xxx.dk

Ja, det ville være en brugbar løsning, hvis det kun drejede sig om én data-
baseserver, men jeg ønsker at angive 2 databaseservere, hvor det så er til-
fældigt hvilken af de 2 dbservere der bliver spurgt.

De 2 databaseservere kører i et såkaldt master-master setup, hvor data
replikeres mellem dem. På den måde har vi redundans i vores backend DB.

--
Med venlig hilsen

Allan Wermuth Driftsingeniør, IT-service

Tlf. 6550 2789 Mobil 6011 2789 Fax 6550 2860 Email alw@it-service.sdu.dk Web http://intern.sdu.dk/it-service/ansatte/aw-2789/ Adr. Campusvej 55, 5230 Odense M

SYDDANSK UNIVERSITET _______________________________________________________________ Campusvej 55 * 5230 * Odense M * Tlf. 6550 1000 * www.sdu.dk