FBSD lpd og gdm problemer

From: Mikkel C. Simonsen (none@mcs--post5.tele.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 16 Oct 2006 - 05:56:05 CEST

Date: Mon, 16 Oct 2006 05:56:05 +0200
From: "Mikkel C. Simonsen" <none@mcs--post5.tele.dk.lh.bsd-dk.dk>
To:  bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: FBSD lpd og gdm problemer

Jeg har lige opgraderet min far's Aldi bærbare (Medion) fra FBSD 5.3R
til 6.1R. Det gik meget godt, med undtagelse af et par ting.

Når systemet starter, kommer følgende besked fra lpd:

lpd: printer/tcp: unknown service

Hvad kan det betyde? Jeg har ikke ændret noget i printcap fra det gamle
system.

Det andet problem er gdm. I det gamle system, blev gdm startet af
scriptet gdm.sh i /usr/X11R6/etc/rc.d. I den nyere version hedder
scriptet kun gdm, og man skal tilføje gdm_enable="YES" i rc.conf. gdm
starter også fint, men keyboardet holder op med at virke når gdm
starter. Hvis man starter gdm manuelt er problemet der ikke. Jeg har
haft et lign. problem før, men jeg kan ikke huske hvordan jeg løste det...

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen