SV: sshd vil ikke accepter login

From: Henning Svane (none@hsv--energy.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 15 Oct 2006 - 16:06:32 CEST

Subject: SV: sshd vil ikke accepter login
Date: Sun, 15 Oct 2006 16:06:32 +0200
From: "Henning Svane" <none@hsv--energy.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>

Hej Brian
Jeg gjorde som du forslog. Dog skal det siges at jeg har været logget ind som denne bruger.
Fra root kørte jeg kommandoen passwd bruger satte det samme password.
Loggede af gik ind som bruger for at teste passwordet
Inde fra bruger startede jeg nu ssh og fik af vide jeg skulle accepter keyen det gjorde jeg.
Derefter skulle jeg taste passwordet.
Og ja det virker.
Jeg ved ikke hvad det er der har fået det til at virke. Men du har formodentlig haft ret i at brugeren ikke har været oprettet rigtigt.
Nu mangler jeg bare at få det til at virke ude fra. Jeg har åbnet op i hardware firewallen for port 22 både UDP og TCP. Ved faktisk ikke om den bruger begge eller hvilken.
Desværre vil den ikke connecte.
Det har ikke installeret en firewall på BSD'en.
Så nu har jeg kikket rundt efter et sted hvor man giver lov til at connecte fra andet net. Du skulle vel ikke have en ide hvor jeg skal kikke.

Mange tak for dit hurtige svar og løsning.
Det er hårdt igen at være nybegynder:-)

Med venlig hilsen

Henning Svane
Telefon +45 20 29 29 69