Clamd stopper uden grund

From: samir@chronnos.dk
Date: Thu 12 Oct 2006 - 21:31:53 CEST

Date: Thu, 12 Oct 2006 21:31:53 +0200 (CEST)
Subject: Clamd stopper uden grund
From: samir@chronnos.dk
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

Hej alle;
Jeg har en irriterende problem med min ClamAV. Den kørte fint i flere
uger, men i det sidste 24 timer er den begyndt at disconnecte og kommer
ikke op igen.

Det eneste fejl jeg kan finde er dette i min maillog:
"clamd disconnected unexpectedly"
og så bliver alle connections refused:
"CLAMAV: couldn't connect to: /var/run/clamav/clamd: Connection refused"

Jeg bruger clamav-0.88.4 på en FreeBSD 5.4.

Her er en del af min clamd.conf:

---
LogFile /var/log/clamav/clamd.log
LogFileMaxSize 200M
LogTime
LogSyslog
LogFacility LOG_MAIL
PidFile /var/run/clamav/clamd.pid
DatabaseDirectory /var/db/clamav
LocalSocket /var/run/clamav/clamd
FixStaleSocket
MaxConnectionQueueLength 32
StreamMaxLength 1024M
MaxThreads 32
User clamav
AllowSupplementaryGroups
---

Lige nu bruger jeg en crontab til at tvinge ClamAV op 2 gange i timen, men jeg håber der er en måde hvorpå jeg kan undgå at den disconnecter.

På forhånd tak Samir M.