Re: Udendørs netværksudstyr

From: Gregers Petersen (none@glup--momu.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 29 Nov 2006 - 09:06:34 CET

Date: Wed, 29 Nov 2006 09:06:34 +0100
From: Gregers Petersen <none@glup--momu.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Udendørs netværksudstyr

Tony Albers wrote:

> Hvad med en panelantenne på den første blok på taget, og så ellers små
> paraboler på de andre der peger hen mod panelantennen? Så kan du indkøbe
> 802.11a trådløst netværk og bruge det. Det er meget billigere end at bruge
> fiber. Og så skal du heller ikke have så meget udendørs, hvis du kan
> placere switches osv. på et loft... Hvor er du henne af i verden? Hvis det
> er i Kbh kigger jeg gerne forbi og giver forslag.

Du skulle nok prøve at kigge på MikroTik udstyr hvis du ikke har tid/erfaring
til selv at sætte noget samme --> du kan få alle de stumper der skal bruges og
det er a-standard (a-standard har "indbygget" pakke-prioritering + der kan
etableres stabile forbindelser der leverer 20 Mbit).

www.mikrotik.com

Skal lige nævne at jeg ikke har nogen økonomiske intereser i MikroTik, deres
udstyr har bare et godt forhold mellem pris og kvalitet.

:)

--

gregers/

FreeBSD 6-Stable since the 14. of February