Interface-detection

From: Jens Fallesen (none@jens--fallesen.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 24 Nov 2006 - 20:48:52 CET

Date: Fri, 24 Nov 2006 20:48:52 +0100
From: Jens Fallesen <none@jens--fallesen.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Interface-detection

Jeg har anskaffet mig en lille portion SunFire X2100 M2-servere. De har
bl.a. to BroadCom GE NICs (bge), hvor serverens indbyggede
managementagent kører på den ene.

Når FreeBSD så booter, opdager den jo de to porte og opretter bge0 og
bge1, hvorfor servern slår sin managementagent fra af hensyn til FreeBSD.

Nu har jeg imidlertid ikke brug for to porte til FreeBSD – til gengæld
vil jeg gerne benytte managementagenten. Kan jeg på en eller anden måde
få FreeBSD til kun at finde bge0 og totalt ignorere eksistensen af bge1?

--
Jens