Re: Apache2 -> mod_auth_mysql -> hjælp! -> Løst :-)

From: Jette Derriche (none@bsd-dk--nerdgirl.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 14 Nov 2006 - 22:08:02 CET

Subject: Re: Apache2 -> mod_auth_mysql -> hjælp! -> Løst :-)
From: Jette Derriche <none@bsd-dk--nerdgirl.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Date: Tue, 14 Nov 2006 22:08:02 +0100

Nu er jeg blevet en del klogere på mod_auth_mysql :-)

Det viser sig at den version jeg har (version 1.5 til Apache2),
forudsætter at der er oprettet nogle standard tabeller. Dvs. der er ikke
mulighed for selv at bestemme hvad tabellerne skal hedde og hvordan
felterne skal navngives.

På baggrund af dette, er jeg kommet frem til at .htaccess filen skal se
således ud:

-------------------------
AuthName "My password secured website"
AuthType Basic

AuthMySQLHost localhost
AuthMySQLUser mydbuser
AuthMySQLPassword xxxxxx
AuthMySQLDB mydb
# AuthMySQLPort 3306
AuthMySQLAuthoritative On
AuthMySQLKeepAlive off
require valid-user

... og så er det en god idé at have logging slået til på MySQL så man
kan se den forespørgsel der sendes, når dokumentationen har slåfejl i
tabel- og feltnavne ;-)

/Jette