Re: spamcop og postfix

From: Danjel Jungersen (none@danjel--jungersen.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 14 Nov 2006 - 07:09:46 CET

From: "Danjel Jungersen" <none@danjel--jungersen.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Date: Tue, 14 Nov 2006 07:09:46 +0100
Subject: Re: spamcop og postfix

On 13 Nov 2006 at 9:07, Jeppe Bundsgaard wrote:

> Hej
> Jeg har oplevet nogle gange nu at min postfix blocker mail fra tdc og
> min egen udbyder galnet. Det er spamcop der fx blocker galnet lige nu
> (http://www.spamcop.net/w3m?action=blcheck&ip=85.218.129.30)
>
> Jeg ved ikke om tdc eller galnet tager det alvorligt, men jeg vil da
> goere dem opmaerksom paa det. Men indtil da vil jeg gerne lade dem
> komme igennem. har I et forslag til hvad jeg skal goere.
Sæt spamcop som tagging (jeg aner ikke hvordan man gør det, min
mailserver er stadig win (shhh))

Jeg havde præcis samme problem med spamcop, den har alt for mange
"false positives"

Jeg bruger en lang række rbl'er (bl.a. ORDB som nævnt her på listen,
men jeg får også meget få hits på den, jeg kan lave en liste hvis
du/nogen er interesseret), med stor held, men de skal løbende checkes
og opdateres, for at være sikker på at du ikke blokerer for rigtig
post.

:-)
Danjel