Passwd script

From: Joen Seider (none@djonez--gmail.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 07 Nov 2006 - 09:49:32 CET

Date: Tue, 7 Nov 2006 09:49:32 +0100
From: "Joen Seider" <none@djonez--gmail.com.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Passwd script

Hej

Jeg sidder med en Solaris 9 hvor jeg gerne ville lave et script som kan
skifte password på en bruger til flere ting.
Her er det jeg har lavet som ikke virker helt efter hensigten (filnavn :
pass.sh)

# Til skift af password

        USER=$1
        PASS=$2

/usr/local/samba/bin/smbpasswd $USER $PASS
echo "$PASS" > /export/home/$USER/.logpw
passwd $USER

Alt andet end den sidste linie virker. Har søgt rundt i man-pages, men kan
ikke finde en variable ala -p eller noget andet som jeg kan bruge.
Så nu taster jeg ./pass.sh john doe123
Så bliver jeg spurgt om at tastet password 2 gange. Det er selvfølgelig
passwd der gør det.
Men hvordan kommer jeg uden om det? Kan man komme uden om det? Og hvis,
hvordan gør jeg?

--

-------------- Med venlig hilsen/Best Regards

Joen Seider djonez@gmail.com