ad0: Warning

From: Gregers Petersen (none@glup--momu.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 17 May 2006 - 10:34:21 CEST

Date: Wed, 17 May 2006 10:34:21 +0200
From: Gregers Petersen <none@glup--momu.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: ad0: Warning
To: BSD-DK <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>

Sidder og er ved at kører cvsup på den her gamle HP, der fik en omgang FreeBSD
6.1 Release --> har brug for noget legetøj på mit kontor.

Ogs fik jeg den her varsel:

ad0: Warning - read_dma udma icrc error (retrying request) lba=6190863

Har så lige prøvet at installere smartmontools og kørt en hurtig:

smartctl -a /dev/ad0

--> der fortæller mig at: No errors logged

hvorefter jeg nu har sat den igang med:

smartctl -t long /dev/ad0

Der vel i bund og grund førte frem til at det ikke umiddelbart er til at finde
fejl..

Mit spørgsmål er så --> skal jeg forholde mig yderligere til den ovenstående
melding, eller bare leve med den glade viden at det er noget gammelt skrammel så
bare skal have lov til at gå op i røg (hvis det skulle ske) ?

(please wait 10 minuts for test to complete) .....

--

gregers/

FreeBSD 6-Stable since the 14. of February