Re: Opgradering af Apache 2.0 => 2.2

From: Erik Nordstrom Andersen (none@erik--erik-n-andersen.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 09 May 2006 - 22:17:34 CEST

Date: Tue, 09 May 2006 22:17:34 +0200
From: Erik Nordstrom Andersen <none@erik--erik-n-andersen.dk.lh.bsd-dk.dk>
To:  bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Opgradering af Apache 2.0 => 2.2

Hej Claus

Claus Rasmussen skrev:
> Hej folkens,
>
> Jeg bruger portinstall/-upgrade til at håndtere mine
> port-installationer. Hvordan griber man det smartest an at opgradere
> Apache fra 2.0.x til 2.2 serien hvis man gerne vil bevare
> konfigurationen?
>
> Eller for så vidt, hvordan slipper man afsted med denne operation for
> enhver port hvor to udviklingsspor af samme stykke software ligger i
> forskellige ports?

Det kommer nok helt an på porten. En "make deinstall" sletter ikke
konfigurationsfilerne, men det er ikke sikkert at de samme config-filer
kan bruges til den nye version. Det gælder f.eks. apache22. Ud over at
læse /usr/ports/UPDATING må man nok ud på den enkelte ports hjemmeside
og finde et "upgrading from a.b to x.y" - dokument.

Jeg har tidligere skrevet en howto for apache20 -> apache22 til listen:
http://www.bsd-dk.dk/archives/2005/Dec/0098.html + tilhørende tråd.

Mvh Erik