Re: FreeBSD & webcam ?

From: Lennart Sorth (none@Lennart.Sorth--uni-c.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 03 May 2006 - 00:03:30 CEST

Date: Wed, 3 May 2006 00:03:30 +0200 (CEST)
Subject: Re: FreeBSD & webcam ?
From: "Lennart Sorth" <none@Lennart.Sorth--uni-c.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

Poul-Henning Kamp said:
> Lennart Sort (lennart@sorth.dk) viste mig et fra Sandberg for nogen
> tid siden.

Jeps, Sandbergs NightCam til 184kr (edbpriser) fungerer perfekt, endda
med de 6 IR LED'er til belysning - det er indbygget automatik, når
lyset når under en tærskel..

Efter at have prøvet forskellige webcams, med vekslende performance
eller funktion i det hele taget, var forbløffelsen ret stor, da jeg
opdagede en port kaldet spca5xx som inkluderer et screendump program
og et live video med 20-30 fps !

det virkede out of the box, på min 6.1-PRERELEASE amd64
dmesg: ugen1: Vimicro Corp. PC Camera, rev 1.10/1.00, addr 2

men nu da talen er faldet på emnet, opdager jeg at porten er
blevet omdøbt til graphics/spcaview/ - men mon ikke den
stadig kan det der :)

/Lennart SortH (med H, PHK, ligesom i domænenavnet :-) )