Re: Interview med Theo

From: Henrik Kramshoej (none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 30 Mar 2006 - 14:50:44 CEST

Date: Thu, 30 Mar 2006 14:50:44 +0200
From: Henrik Kramshoej <none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Interview med Theo

On Thu, Mar 30, 2006 at 01:01:32PM +0200, Poul-Henning Kamp wrote:

> Takt & Tone har mere indflydelse på open source projekters success
> eller mangel på samme end de fleste tror eller vil indrømme.
>
> Mens jeg sad i FreeBSD's core team lærte jeg en masse om hvad der
> holder sammen på og hvad der ødelægger team-spirit i et open source
> projekt og jeg har en masse meninger og observationer desangående,
> men det er ikke altsammen noget jeg hverken kan eller vil skrive
> i en offentlig mailing-liste :-)
>
> Men fang mig over et par øl engang, så kan vi snakke om det.

indtil da kan man eventuelt også læse i bogen
Producing Open Source Software af Karl Fogel
den kan blandt andet hentes som PDF på adressen:
http://producingoss.com/

Den gør meget ud af de emner og kommer med nogle gode råd til
opførsel på mailinglister rettet mod dem der gerne vil styre
et open source projekt.

Jeg er ret vild med den og udover takt og tone er der en del
snak om teknik i open source projekter - samt nogle råd til
opbygning af websites. Det er ting som jeg ville ønske jeg
havde læst for 3-4 år siden, og håber jeg får tid til at
implementere på mine egne websider - dem man aldrig får opdateret.

Mvh

Henrik

--
Henrik Lund Kramshøj, cand.scient, CISSP
e-mail: hlk@security6.net, tlf: 2026 6000