Re: Interview med Theo

From: Poul-Henning Kamp (none@phk--phk.freebsd.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 30 Mar 2006 - 11:05:28 CEST

To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Interview med Theo
From: "Poul-Henning Kamp" <none@phk--phk.freebsd.dk.lh.bsd-dk.dk>
Date: Thu, 30 Mar 2006 11:05:28 +0200

In message <none@1143708573l.12673l.0l--loke.lh.bsd-dk.dk>, Michael Rasmussen writes:

>Hvorfor er det så vigtigt, at kernen er under BSD-licens?
>Med mindre der er en skjult dagsorden, kan jeg kun se en taber som
>konsekvens af denne beslutning, og det er OpenBSD.

Ikke at jeg skal forsvare eller udtale mig på vegne af Theo, men
for mit eget vedkommende er det en temmelig simpel argumentation
og jeg tror faktisk at Theo er i samme lejr:

Jeg skriver Open Source for at andre skal kunne genbruge min kode.
GPL licensen forhindrer en masse anvendelser mens BSD licensen er
helt åben for alle anvendelser.

FreeBSD har ikke haft problemer med at skaffe support til udvikling,
til trods for at vi bruger BSD licensen og jeg tvivler meget på
at valget af licens er har nogen væsentlig indflydelse i forhold til,
f.eks takt & tone.

--
Poul-Henning Kamp       | UNIX since Zilog Zeus 3.20
phk@FreeBSD.ORG         | TCP/IP since RFC 956