Re: Sikkerhedshul i sendmail

From: Henrik Kramshoej (none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 23 Mar 2006 - 12:19:26 CET

Date: Thu, 23 Mar 2006 12:19:26 +0100
From: Henrik Kramshoej <none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Sikkerhedshul i sendmail

On Thu, Mar 23, 2006 at 09:46:53AM +0100, Michael Rasmussen wrote:

> Hermed noteret:-)

> Hvori ligger det specifikt sikkerhedsmæssige i anvendelsen af signaler?
> Det er vel kun en større risiko, hvis det implementeres i programmer,
> der kører som root? Eller gælder det også for userland?

http://www.zone-h.org/files/4/signals.txt
 Understanding, exploiting and preventing signal-handling
 related vulnerabilities.
 Michal Zalewski <none@lcamtuf--razor.bindview.com.lh.bsd-dk.dk>

Man risikerer at ens process får flere signaler næsten samtidigt
og kan så risikere at ens program bliver lidt a la
"multithreaded" uden at man havde forventet det.

Mvh

Henrik

--
Henrik Lund Kramshøj, cand.scient, CISSP
e-mail: hlk@security6.net, tlf: 2026 6000